giovedì 30 aprile 2009

TrS ChE oIN? Published the first book of Crea International

TrS ChE oIN?, that's the title of the first book launched by Crea International about their creative spirit, AMM.

What does it mean, you might be wondering?!
It is just his language, main characteristic of his spirit which represents the most significant and inspiring landmark of the company.

Every single member of the team got involved into writing a personal story about him: "Our passion is to be worlds' designers and story tellers. We altogether listen to the language, the values and the soul of each brand we work with. And to do it, only one skill is badly needed: being such good dreamers!
Here in this book are our Amm's stories, our creative spirit we speak every day to and which enables us to walk on the rainbow. Everything is possible for freespirit men who can speak through the voice of the heart, like he does.
If you agree with us, just shut your eyes and join our tribe!"



What else could be added: Find out more, click the link to download the pdf from the Crea International website!

Crea International - Physical Brand Design

giovedì 23 aprile 2009

Crea Bluetooths! Switch your device on

Crea Bluetooths! Switch your device onDuring the Salone del Mobile '09 Crea International gets all visitors involved to switch on the Bluetooth device of their mobile phones:
As soon as visitors get down the little green railway bridge of P.ta Genova, a poster hanging on the Tortona Cafè windows and featuring Crea's creative spirit AMM will remind them to do it.
And in a few seconds a slide show about Crea's projects and international seats will be broadcast and displayed onto the handy screens.

The purpose of the initiative is to attract worldwide potential partners such as strategists, independent naming & branding companies and advertising agencies to join Crea International's team in order to expand the business worldwide and let the Physical Brand Design spread all over the countries.
Just contacting the referee marked in the message (
mattia.stabile@creainternational.com) or visiting the web site www.creainternational.com

Switch the financial crisis off and join us!


Crea International - Physical Brand Design

giovedì 16 aprile 2009

creaNET

A quasi due anni dalla messa on line del sito di Crea International, è bello dare uno sguardo ai frutti del lavoro fatto anche per analizzare meglio cosa si potrà fare in futuro per migliorare.

www.creainternational.com sfiora ormai i 3000 visitatori mensili, cifra triplicata rispetto al 2007. In Marzo, questi navigatori hanno visto ben oltre 17200 pagine e nei primi mesi del 2009 le pagine viste sono state quasi 60mila.
Il 2009 però porta anche sorprese sulla provenienza di questi visitatori. Se infatti l'Italia era sempre stata prima in fatto di provenienze delle visite, da qualche mese la tendenza è cambiata: gli Stati Uniti infatti, doppiano le visite degli italiani seguiti dalla Germania. L'Italia è quindi terza tallonata dalla Cina che spesso tenta il sorpasso (dati parziali di Aprile). Il trend quindi è variato parecchio dall'inizio, quando l'estero portava soltanto una manciata di surfer. Ora il bacino su cui può contare Crea è ben più grande e importante che conta su 80 paesi visitatori.

Crea International si sviluppa su una rete ormai ben oliata ed è presente su circa 15 canali con immagini, video, documenti e rappresentanze. Inoltre conta su 5 siti esterni che parlano e riportano al mondo del physical brand design.

La maggior parte delle provenienze è traffico diretto di chi clicca direttamente creainternational sul proprio browser o di chi lo digita nei vari motori di ricerca. Al terzo posto, è il sito del nostro licensor "greentribu", che a poco tempo dalla sua nascita è già un potente referral. Seguono a ruota gli ormai famosi blog "coolhunter" e "notcot" che non hanno mai smesso di portare visitatori al nostro sito.

Questi dati devono far si che il nostro lavoro sia sempre maggiormente volto ad un pubblico più eterogeneo di visitatori, sia per quanto riguarda la nazionalità, sia per fasce di età e di interessi. I blog infatti possono portare sempre di più a catturare l'attenzione e l'interesse di visitatori diversificati nonchè far tornare più spesso i surfer già acquisiti.
 

Design: Web agency Time&Mind